Om merapi.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies.
Merapi uses cookies to function properly.
Pour que merapi.nl fonctionne correctement, nous utilisons des cookies.
Bekijk hier ons cookiebeleid
View our cookie policy here
Regardez ici notre politique en matière de cookies
X
Wilt u op de hoogte blijven?
Eén keer per maand versturen wij onze nieuwsbrief met updates, informatie en inspiratie over onze
Indonesië reizen. Vul uw naam en emailadres in en we houden u op de hoogte.
Geachte heer Stoltenbergh, Wij hebben een fantastische reis gehad, niets dan lof. Alles was uitstekend verzorgd. Bij de boottocht hadden we de mazzel dat de kleine boot in reparatie was en wij een gratis upgrade naar de grote boot kregen. Op de boot waren wij bijzonder gecharmeerd van kok Anton, hij zet de heerlijkste gerechten op tafel. Daarbij denk ik dat hij ook gecharmeerd was van ons als zeer dankbare eters van Indische gerechten. Hij had dat al gauw in de gaten, vooral toen ik vroeg of hij misschien sambal trassi kon maken. Hij glunderde helemaal als wij hem complimenten maakten voor de fantastische maaltijden. Over Green Nirvana resort. Ja daar heb ik wel opmerkingen over. Uiteraard had u ons al voorgesteld om een upgrade te doen omdat gasten al mindere ervaringen hadden met de geboekte kamers. Die mindere ervaringen kloppen helemaal, die kamers zijn een gevangenis. Het uitzicht op het bos was nog niet zo erg, er was echter niet eens een klein balkon waar je buiten kon zitten als je 's morgens vroeg wakker wordt. Er waren in dat gedeelte van het hotel wel zitjes, maar buiten de kamer. Wij hebben dus ook ter plaatse ook om een upgrade gevraagd, als te verwachten erg duur. De upgrade kamers waren uitstekend, zeer ruim en ook met buiten balkon. Wat ik echter vind van Green Nirvana is dat zij exorbitante prijzen vragen maar bij lange na niet voldoen aan de standaard die bij die prijsklasse hoort. De vrouwelijke manager deed erg haar best om het ons naar de zin te maken, al het personeel deed alle moeite ook. De manager maakte een opmerking dat zij hoopte dat Maratua een tweede Bali wordt. Ik dacht bij mezelf: Dan moet je nog wel je personeel trainen om aan de standaard te voldoen die bij je prijsklasse hoort. Enkele notities: Van één kamer werkte de airco niet goed (behoorlijke lekkage), pas na een tweede keer rapporteren werd er wat aan gedaan; Op een gegeven moment was het kraanwater op (tank was leeg), ook pas na tweede keer rapporteren bijgevuld. En nog wat kleine dingetjes. Kortom, ze voldoen niet aan de standaard die bij de prijs hoort. Mijn advies: haal dit hotel uit het aanbod, het is véél te duur voor wat het te bieden heeft. Vergelijkend met het Aston hotel: dit is een fantastisch luxe hotel met bijbehorende uitstekende service. Ook hebben wij het vervoer met bootjes tussen de eilanden als onprettig ervaren. Het waren kleine bootjes (niets mis mee) met sterke motoren waarvan de schipper vond dat hij met de hoogst mogelijke snelheid de oversteek moest maken. Als er dan wat golfslag is, worden er flinke klappen gemaakt die hoogst onplezierig zijn. Maar zoals gezegd, wij hebben een uiterst fijne en boeiende reis gehad. Mijn complimenten daarvoor. Indien u mij nog wenst te spreken over de reis, mag u mij gerust bellen.