Bogor en BaliGoedemorgen Flip,
We zijn weer thuis! Het was erg fijn weer in Indonesië te zijn. De week in Bogor met familie was onvergetelijk, we waren allen zo blij elkaar weer te kunnen ontmoeten. Sakit Butik Hotel kende je nog niet, maar is ons goed bevallen. Het is een hotel op Islamitische grondslag, dus een biertje kun je er niet drinken, maar er is voldoende in de buurt. Maar lekker eten, een fantastisch dakterras met view over Bogor en goede service. Vlakbij de Botanische tuin en voor ons op geringe afstand van mijn familie, deden we steeds met de Grab (=Uber)
Van Bali hebben we genoten. San Giri Jatiluwih vonden we echt heel bijzonder, de activiteiten, doen ze goed, die vonden we alle leuk om aan mee te doen. De mensen daar zijn allervriendelijkst, tent was comfortabel en het eten ook weer erg goed. Ik kende deze vorm van toerisme op Bali niet, maar dat is me goed bevallen.
Lembongan was heerlijk ontspannend. We zijn erg blij dat de omzetting naar LBC je nog gelukt is, want die vonden we idd fijner dan Indiana Kenanga. Dagtrip snorkelen was top! goed begeleid door de Diving academy, nog een dagje scooteren en verder genieten van de zee.
Abian Ayu in Sidemen was de laatste accommodatie. Hier hadden we helaas regenachtige dagen. De kamer daardoor vochtig, en ze waren nog niet helemaal klaar, want o.a. het restaurant was nog niet open. Maar de mensen daar waren zeer behulpzaam en gelukkig waren er voldoende zeer goede restaurants op loopafstand. Door het weer hebben we helaas niet veel van de omgeving kunnen zien, en met name het zicht op Agung hebben we niet kunnen bewonderen, want die was steeds in wolken gehuld. De dag met gids Ketut maakte veel goed, toevallig een nagenoeg droge dag en we hebben veel gezien en van hem geleerd.
Toch nog wat feedback
- Zoals we je al vertelden reed de chauffeur op Java ons naar het verkeerde Sahira hotel in Bogor, zijn kantoor had hem een verkeerd adres opgegeven.
- Wij zijn met name op Java toch regelmatig gevraagd de peduli lindungi app te laten scannen, bij het binnengaan van winkelcentra, sommige restaurants en bij de entree van het treinstation. Was voor ons geen probleem, maar misschien goed voor jullie om te weten.
- De travelagent op Java was moeilijk bereikbaar, we moesten steeds een ander nummer bellen, is uiteindelijk door het hotel geregeld.
- Vreemd was dat we niet zomaar een Indonesische simkaart konden kopen, daar was toestemming van overheid voor nodig. Overigens vragen ze op het vliegveld 3x zo veel geld hiervoor.
- Waar jullie niets aan kunnen doen, maar waar we wel van baalden is dat de Glory fast ferry van Lembongan terug naar Sanur. de passagiers niet op de gebruikelijke plek afzetten maar een stuk daarnaast in de modder en op rotsblokken. we moesten zelf klimmen met onze bagage. Veel tassen waaronder ook van ons werden vies en doorweekt en het was niet voor iedereen mogelijk naar boven te klimmen, een gevaarlijke situatie.
En uiteraard ook complimenten - Voor Sigit van Manumadi, die goed bereikbaar was en zeer behulpzaam.
- Voor alle chauffeurs, die ons gereden hebben. Allen aardige en veilige rijders.
- Voor de service aan boord van Singapore Airlines
- En voor jou Flip, dank voor de samenwerking om er voor ons een mooie reis van te maken, de snelle reacties en hulp, ook op afstand.
We hebben gezien dat het Indonesië zwaar geleden heeft door Covid, en op Bali is men er nog lang niet bovenop. Maar we merkten veel dankbaarheid, dat toeristen weer mogen komen. Wij hopen oprecht dat dit eerste seizoen het weer een boost kan geven. Ook jullie wensen we een goed seizoen toe en het allerbeste! hartelijke groet,
|
|